Pře-informanost

Co je vlastně dobré jíst? Tuto otázku si pokládám již pár dní. Určitě nejsem jediná ,,fitnesačka,, která si přečetla spoustu článků a teď je z toho více méně pře-informovaná.

Všemi milovaná, zdravá snídaně, ovesná kaše nejlépe s ovocíčkem a burákovým  máslem nebo druhá verze posypaná proteinem. Největší zlo všech fitness slečen! Informace v podobě, jak je nezdravé přijímat po ránu sacharidy.  Jak se tyto sacharidy ukládají do tzv. ,,madel lásky,, a hlavní důvod, proč nejsem schopná shodit poslední 2 kily. K tomu fotka bezsachridové snídaně (kde je káva?). Upřímně tohle nedám do sebe po ránu ani omylem. Sice jsem schopná jíst míchaná vajíčka na snídani i 3krát do týdne, ale společně s nízko sacharidovým chlebíkem namazaným lučinou.

IMG_5816-e1457992013434-768x1024.jpg

 

Mléčné výrobky další obrovské zlo. Jen spousta alergenních látek. Všechno vyhodit a nahradit rostlinným mlékem, které je daleko šetrnější pro trávicí systém. Jenže si nedovedu představit svůj měsíční rozpočet s rostlinným mlékem. Nechápejte mě špatně, ale od mala jsem zvyklá mít k snídani hrníček mléka, čaj mám pouze výjimečně většinou když dojde mléko. A  další obrovské mínus je chuť. Svému blonďatému mozku, můžu vysvětlovat, že mandlové mléko musí být přece nasládlé, ale on si nedá říct. Svou krabici mandlového mléka jsem pila s takovým odporem a s tak kyselým obličejem, že prostě znovu už ne! A po přečtení obalu na sojovém jogurtu (spíše pudingu), jsem začala dávat přednost pořádně tučnému, ale zato poctivému, bílému jogurtu z farmy. Překvapivě za daleko nižší cenu.

A není to tak dávno, kdy Paleo strava byla přesně to nejlepší, co pro své tělo můžete udělat. Co na tom, že za týden sníte tak obrovské množství vajec, že s největší pravděpodobností začnete vydávat ,,píp“. Proč řešit tučnost slaniny a hovězího masa. Však zdravá a vyvážená strava obsahující obiloviny, luštěniny a ovoce je blbost.

Než věřit nejnovějším a zaručeným zprávám na fitness stránkách, je daleko lepší se nad vším zamyslet. Znáte snad větší blbost, než z Paleo stravy přeskočit na veganství? Já vážně ne. Pozorujte u sebe, které potraviny vám dělají dobře a které zase naopak. A hlavně nezapomínejte na zdravý selský rozum.

 

One thought on “Pře-informanost

  1. Informací mnoho, ale né vždy pravdivé – nevýhoda internetu. Já osobně miluju svoje sacharidové snídaně – ať už je to kaše či knackebrot s něčím 🙂 Mléčné výrobky mám na jídelníčku víc než jednou za den 😀

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

