NEPOČÍTÁM

,,A ty jako nepočítáš?“ typická otázka kamarádů ve fitku.

Nebudu se vyjadřovat kolikrát jsem po přečtení X článků, shlédnutí X videí na youtube a rozhovorů s X lidmi, jsem naběhla do papírnictví, abych si koupila sešitek na zapisování. Vypočítala si svůj index, a zapsala makra nejčastějších potravin v mém jídelníčku. Jenže, když jsem druhý den seděla a poctivě počítala svou snídani, tak jsem se zarazila. Co když si jednou něco nezapíšu, nebo co když půjdu někam na oběd a nedejbože když sním v ranních hodinách na Stodolní ulici kousek pizzy? Bude to mít pořád smysl?

A pak jsem se musela smát. Představa, že po každém soustu co sním, ihned vytáhnu mobil, abych si zapsala co jsem snědla a kolik živin jsem do sebe dostala je absurdní. Když nemám v ten den až takový hlad, tak se přece nebudu cpát, jen abych měla pokrytou míru sacharidů, tuků a bílkovin.

Navíc jsem nikdy neuvažovala nad žádnou soutěží tipu Bikin fitness. Mé tělo mě neživí a ani nikdy nebude. A když vynechám klasický ženský rozmar, tak jsem spokojená se svým tělem.

Proto radím, přistupovat ke všemu selským zdravým rozumem. A než se rozhodnete držet IIFYM, protože přeci všichni počítají, pouvažovat zda zrovna vy se chcete stát chodící kalkulačkou.

4 thoughts on “NEPOČÍTÁM

  1. Já osobně tedy počítám, ale jenom přes týden. O víkendu, když jsem doma, tak na to tak nějak kašlu- doma je doma no 😀 a navíc stejně nepociťuju hlad ani přejezení- a kdyby ano, tak se buď najím a nebo nedojím 😀

    To se mi líbí

  2. ahoj! rozhodně souhlasím! Nejde totiž nesouhlasit, protože je vidět, že na to jdeš s rozumem! 😀 Jsem přesvědčena, že je hodně důležité cítit se dobře ve svém těle. A rozhodně není známkou sobectví věnovat čas sobě a svému tělu. Spokojený člověk přeci rozdává energii širokému okolí! 😉
    Ale počítat? Nejsem ani schopná si vést sešítek vlastních výdajů a příjmů, natož si počítat kalorie! Určitě je to cesta, po které je možné jít, ale přijde mi, že počítání kalorií je jako šlapat s berlemi … po času se už bez nich člověk neobejde a navíc se s nimi ani pořádně nedá nikam dojít!
    Je to jednoduché. Po jídle je třeba se cítit dobře. Tlačí-li nás jidlo v žaludku, je jasné, že jsme to přehnaly/i. Radši, než věnovat 15 minut denně (ne-li víc) počítání kalorií, to si radši zacvičím 15 minut jógy!!! 🙂
    A mimochodem sympatický blog!

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

